Abonner på vårt nyhetsbrev for ytterligere 10% rabatt

Vent, ikke forlat oss enda!

Er du sikker på at du ikke vil leie en billig PC? Du får gratis frakt på din neste ordre ved å abonnere på vårt nyhetsbrev.

Fort deg før noen andre kommer deg i forkjøpet på din favoritt! ✨

 

Abonnementet ditt kunne ikke lagres. Vennligst prøv igjen.
Gratulerer, du er et steg nærmere å få en velfortjent rabattkode.

Leievilkår

ALMINNELIGE BESTEMMELSER FOR LEIE AV IKT

1. LEVERANDØR

Leverandøren av LoopTek leie-pc og utstyr er:
Kopperud Nordic
(980 908 240)
Tunvegen 17
2060 Gardermoen

– heretter kalt leverandør (Leverandøren).

2. RETUR

Ved opphør av avtalen som oppsigelse, mislighold eller annen årsak før leietiden er utløpt, plikter kunden å levere tilbake leverandørens utstyr som har vært i den stand det ble levert. Normal slitasje i leietiden aksepteres ved slik retur. Kunden dekker kostnadene ved returfrakt. (Jr. punkt 10)

3. HÅNDTERING AV PRODUKTENE

Kunden forplikter seg til å følge angitte råd når det gjelder håndtering av produktene og disse forskrifter, samt at de øvrige etterlatte anvisninger fra leverandørens representanter.
Kunden forplikter seg til å levere maskiner tilbake ved endt leieperiode i samme stand som den ble levert. Maskiner skal oppbevares forsvarlig under transport, og når den ikke er i bruk.

4. LEVERANSEVILKÅR

Leverandøren besørger transport for kundens regning som Norgespakke med sporing.
Porto, frakt etc. betales av kunden.

5. ANGRERETT

Kunden kan heve leieavtalen 100% kostnadsfritt inntil 14 dager fra varen er mottatt. Kunden besørger kostnad ved retur (Jr. punkt 10). Skjema for angrerett kan lastes ned her.

6. AVTALETID OG SUPPORT

Bindingstid er 1 måned, og oppsigelsestid er inneværende måned + èn måned. Det tilkommer etableringsgebyr ved etablering av leieavtale (Jr. punkt 7). Leieavtalen dekker vedlikehold og utbedring av maskinvarefeil som ikke er brukerrelatert. Avtalen dekker ikke support / utbedring av feil som følge av kundens brukervalg, brukerfeil og innstillinger samt programvare som ikke er levert av leverandør. Avtalen dekker heller ikke sletting av brukerdata og nullstilling som følge av brukerbytte i avtaleperioden. Leverandøren tilbyr dog all type pc-support på timebasis til meget god pris for leietakere.

7. PRISER

Ordrens totalpris ved første betaling inkluderer første 1 månedsleie, etableringsgebyr og frakt. Pris for dette oppgis i kassen. Deretter faktureres oppgitt pris månedtlig på forskudd inntil oppsigelse. Se også leverandørens salgsvilkår for mer informasjon om kjøp av varer og tjenester over internett.

Kunden har i tilfelle prisforhøyelse, rett til å heve avtalen. Dog kan kunden ikke heve avtalen om prisøkning ikke overstiger økningen i konsumprisindeksen de siste 12 månedene eller ved prisøkning utover konsumprisindeksen hvor leverandør kan dokumentere økte kostnader grunnet forhold, leverandør ikke kan påvirke. Alle priser oppgis inkl. mva.
Opp-/nedkobling av maskiner ved levering av bud er ikke inkludert i leieprisen. Typisk timepris er 990,- Teknisk support via fjernstyring: Innenfor ordinær arbeidstid: 490,-/time. Utenfor ordinær arbeidstid: 990,- Søndag: 1490,-. Alle priser er oppgitt inkl. mva.

8. BETALING / FAKTURERING

Nettbutikken aksepterer kortbetaling og Vipps. Purring/inkasso håndteres av Kravia. Leie faktureres forskuddsvis med 14 dagers forfall dersom annet ikke er skriftlig spesifisert. Faktura sendes som e-faktura dersom dette er mulig, hvis ikke sendes faktura som PDF-vedlegg i e-post med KID-nummer. Ønskes papirfaktura kan kunden motta dette mot tillegg på 49,- inkl. mva.

9. FORSIKRING

Vår leieavtale inkluderer skadeforsikring som dekker alle skader. Denne skadeforsikringen dekker dog ikke simpelt tyveri. Skadeforsikring er 10% av kontraktssum. 

10. TILBAKELEVERING/FRAKT

Returfrakt betales av kunde. Maskinvare skal returneres senest kl 15 første virkedag etter avtaleperioden, dersom annet ikke er avtalt skriftlig. Dersom maskinvare leveres etter klokken 15 tilkommer et gebyr på 1 dagsleie per maskin per dag. Kunden plikter å emballere maskinvare forsvarlig før frakt og sende pakken som norgespakke eller tilsvarende med sporing.

Retur sendes til:
Kopperud Nordic
Tunvegen 17
2060 Gardermoen
Ref: looptek / ordrenr.

11. FORCE MAJEURE

Blir tjeneste eller leveranse forhindret eller forvansket som følge av for eksempel arbeidskonflikt, krig, brann, mobilisering, valutarestriksjoner, opprør, transportvanskeligheter, alminnelig vareknapphet, svikt i krafttilførsel eller på grunn av forsinkelse eller manglende levering fra leverandør, er leverandøren fri for ansvar for det tap dette måtte påføre kunden.

Ved omstendigheter som nevnes her har leverandøren rett til å forskyve tidspunktet for oppfyllelse, eller å kansellere avtalen. Leverandør er imidlertid forpliktet til å underrette kunden ved kjennskap til hindringer som nevnt.

12. ANSVARSFRASKRIVELSE

Leverandøren er ikke ansvarlig for tap eller skader forårsaket av eventuell driftsstans eller teknisk feil på utstyr, eller som følge av forsinkelse av reparasjoner. Kunden er alltid ansvarlig for å påse at utstyret er i slik stand at det er trygt å bruke etter at dette er levert fra leverandør. Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tap av noe slag, men stiller hvis mulig med erstatningsmaskin på kortest mulig tid. Leverandøren forplikter seg således til å sjekke at maskinvare fungerer som den skal før den blir levert til kunde.

Leverandøren fraskriver seg ansvar for batteritiden på produkter, og anbefaler alltid å ta høyde for permanent strømtilgang til leverandørens utleie maskiner. (Jr. punkt 13)

13. KONTRAKTS-OBJEKTETS VEDLIKEHOLD

Leverandøren forplikter seg gjennom denne avtalen til å vedlikeholde det utstyret som kontrakten omfatter, slik at driftsstans holdes på et minimalt nivå og sikrer kontinuitet. Avtalen omfatter også forebyggende vedlikehold.

Feil som oppstår på grunn av ukyndig, uvøren behandling eller ytre påvirkning som oppussing, flytting, brann eller feil på det elektriske anlegget etc., dekkes ikke av avtalen eller skadeforsikringen.

For utskifting av deler, reparasjoner etc. som skyldes uhell, feilaktig bruk eller forsømmelse fra kundens side, eller som skyldes forandringer av utstyret eller tekniske inngrep som ikke er skjedd i samråd med Leverandør, vil kunden bli fakturert særskilt. Kunden har ikke rett til å oppgradere eller gjøre annen form for teknisk vedlikehold på maskinvare uten samtykke fra leverandør. Leverandør skal gis mulighet til å utbedre feil/mangler før det gis avslag på pris som følge av dette. Leverandør må kontaktes så snart det dukker opp slike situasjoner. Maskiner må kobles til Internett for å fungere optimalt m.h.t. software løsninger og oppdatering av disse. Datamaskiner må ikke formateres uten skriftlig samtykke fra leverandøren.

PC-batterier blir raskt dårlige og batteritiden kan være svak. Kunden må derfor påregne å benytte maskinen(e) på strøm for optimal funksjonalitet. Ved fjerning av leverandørens logo klistremerke fra de leide produktene samt teiping og annen merking på produktene fra kundens side, vil det bli fakturert ekstra gebyr for fjerning av kundens merking og/eller ny merking med leverandørens logo i etterkant av leieperiode. Leverandøren anbefaler å bruke maskeringstape, gaffatape eller sportsteip dersom kunden trenger å merke PC-ene – Ikke kontortape eller lignende som setter igjen plast og lim og vil medføre ekstraarbeid for leverandøren og ekstrautgifter for kunden ved retur.

14. SIMPELT TYVERI, TAP AV MASKINVARE ELLER SKADE UTEN FORSIKRING

Dersom uhellet skulle være ute og maskiner, utstyr blir skadet, stjålet eller tapt på annet vis, vil leverandøren fakturere kunden følgende eksempelvise satser dersom dette ikke dekkes av skadeforsikring:
Bærbar PC: 2500,- pr. enhet.
Stasjonær PC: 2000,- pr. enhet.
Android nettbrett: 1200,- pr. enhet.
Skjerm 24”: 1200,- pr. enhet.
Alle priser er oppgitt inkl. mva.

Disse satsene gjelder ikke kun erstatning for produktet, men også leverandørens arbeidstid for å implementere erstatningsprodukter inn i lageret for utleie. Se punkt 9 jf. skadeforsikring.

15. KONTORTID

Utlevering / retur på leverandørens adresse gjøres innenfor ordinær arbeidstid som er mandag til fredag kl. 09:00 – 15:00: Om kunden ønsker å hente/levere maskinvare utenom disse tidene, må dette avtales særskilt og kan belastes for de til enhver tid gjeldende timesatser.

16. TRANSPORT

Varer fra leverandør sendes som standard som Postens Norgespakke eller tilsvarende. Ved levering med budbil vil reisetillegg og frakt beregnes i henhold til gjeldende soneinndeling fra budbil-leverandør. Om kunden ikke kan stille parkeringsplass for bemanning eller avlessing blir eventuelle ekstrakostnader tilført kunden.

17. OVERDRAGELSE

Denne kontrakten kan ikke overdras til tredjepart uten skriftlig godkjennelse fra leverandør.

18. FLYTTING

Ved flytting av innleid IKT fra leverandøren til ny adresse, plikter kunden å gi leverandør minst 14 dagers forutgående skriftlig varsel.

19. TILLEGGSAVTALER

Tilleggsavtaler eller avvik fra denne avtale skal inngås skriftlig med referanse til denne avtale, og undertegnes av begge parter.

20. TVISTER

Ved eventuelle tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse av kontrakten, samt tilhørende rettsforhold, vedtas Romerike og Glåmdal tingrett som verneting. Klage på faktura må skje senest 14 dager etter mottatt faktura.

Denne avtalen utgjør hele forståelsen mellom partene og erstatter alle tidligere avtaler knyttet til tjenestene som omfattes.

Kopperud Nordic
NO980908240MVA
Tunvegen 17
2060 Gardermoen
95175151
post@kopperudnordic.no

Trygg betaling

Betal enkelt med Vipps, Visa eller Mastercard.

Rask levering

Utstyr klargjøres og sendes snarest etter bestilling.

Lavpris support

Leie inkluderer rabattert support på fjernstyrt teknisk hjelp.

Kvalitetssikring

Vi kvalitetssikrer og tester utstyret hos oss før sending.